Har pratat med en höjdare på bilprovn. och han ger sig inte,bullerprov from 72 o upp.
////Jens
Ingo skrev:Tja man ska väl inte förvånas över vad våra byråkrater hittar på.
men antagligen något nytt som "EU" hittat på och enbert tolkas på det sättet i Sverige...![]()
Därför chefen på bilprovningen i stan sa det var lugnt då för min del...(71,a)
men sett på bla camaro forumet att någon med 72,a tvingades skaffa intyg,men de flesta slapp.
man tycker att sådana där uppgifter borde finnas i registret när 1 bil från regionen typats?
Men det vore ju för enkelt givetvis.
Det här är så idiotiskt att man borde gå vidare och besvära tjänstemännen lite högre upp och be om motiv till varför intyget behövs....
Hlb skrev:Hej
Tack för alla svar på frågan om reg besiktning. Känns som att jag har fått kläm på det mesta. Blir dock spännande och se om jag klarar mig utan bullerintyg. Oddsen verkar dock vara dåliga.
Har en ytterligare fråga. Hittade en konverter som sätter fart på hastighetsmätarvajern med +44% eller +78%. Då borde en mph mätare kunna visa km/h med en rimlig felvisning. Har någon provat detta? Vore intressant att höra innan jag köper den ( www.transmissioncenter.net).
Hlb skrev:Tack för alla responser på mina frågor om reg.besiktningen.
Besktigade idag bilen och registreringsbesiktningen gick utan problem och utan bullerintyg! Puhh!!![]()
Tyvärr så var det regn och rusk - så det blir att rengöra bilen igen.![]()
Den vanliga besiktningsdelen gav dock 3st 2or.
1/ Svag handbroms
2/ Den nya hastighetsmätaren "slår". Troligen sitter problemet i det nya vinkeldrevet.
3/ Hög CO halt 7,0 %. Gränsvärdet är 4,5%.
1 och 2 skall inte vara något problem att fixa. CO halten är dock inte min paradgren - tar gärna emot tips om hur jag fixar det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster