Guson skrev:Det finns inget fält för namn när jag kollar min profil. På andra forum har jag mitt namn i signaturen och så har jag lagt upp det här också.
Ingemar Nilsson skrev:Hej
Kan vi inte försöka ha namn så man fattar vem det är som gör inläggen.
Då vi nu fått in Snövit så ber jag att få hälsa henne välkommen!
Ingemar
Lars Andersson skrev:Ingemar Nilsson skrev:Hej
Ingemar
Jag håller med helt och hållet. Jag får fortsätta skicka ut "påminnelser". Enda riktiga orsaken till att vilja vara anonym är väl om man har ett namn som gör att man är väldigt lätt att spåra upp.
Ingo skrev:Lars Andersson skrev:Ingemar Nilsson skrev:Hej
Ingemar
Jag håller med helt och hållet. Jag får fortsätta skicka ut "påminnelser". Enda riktiga orsaken till att vilja vara anonym är väl om man har ett namn som gör att man är väldigt lätt att spåra upp.
Finns en annan möjlighet också ,eftersom de flesta är med i klubben kan man använda medlemsnumret istället för namnet.
vet att vissa klubbar gör så.
men det här är ju ett fritt forum så vete sjutton hur hårda vi ska vara med namn,för det är ju trots allt en säkerhetsaspekt också för vissa.
Kan tänka mig några panteraägare som inte vill stå med namnet i forumet i varje fall..
Lars Andersson skrev:Ingo skrev:Lars Andersson skrev:Ingemar Nilsson skrev:Hej
Ingemar
Finns en annan möjlighet också ,eftersom de flesta är med i klubben kan man använda medlemsnumret istället för namnet.
vet att vissa klubbar gör så.
men det här är ju ett fritt forum så vete sjutton hur hårda vi ska vara med namn,för det är ju trots allt en säkerhetsaspekt också för vissa.
Kan tänka mig några panteraägare som inte vill stå med namnet i forumet i varje fall..
Jag förstår hur du tänker och håller med dig till mångt och mycket. Problemet med anonyma forum på internet är att dom har en förmåga att locka fram inte fullt så trevliga sidor hos folk. Är man anonym så behöver man inte ta ansvar för det man säger. Att gå ut med namn är nog ett rätt bra sätt att se till att stämningen är och förblir trevlig.
Lösningen med att använda sig av medlemsnumer är ju inte helt tokig. En annan variant är att att helt enkelt låsa forumet för utomstående och bara låta registrerade medlemmar läsa vad som skrivs.
Kan det vara en lösning?
Vi får ta och diskutera vidare helt enkelt och se vad den allmänna viljan kan tänkas vara.
Guson skrev:Jag uppskattar själv att kunna läsa på diverse forum där jag inte är registrerad. Det enklaste för alla utom moderatorn vore väl att inte godkänna registreringar utan namn? Är man så "hemlig" att man inte vågar skylta med sitt namn på ett forum man vill posta i får man väl låta bli.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster