Janne skrev:Fråga till Jocke har du hittat partnumret på startmotorn? Kan få min att passa men då måste jag fräsa av lite på kopplingskåpan och jag vill helst ha kvar den i orginal. Man vcet ju aldrig om man vill bygga tillbaka till orginal någon gång i tiden.
Har letat både på startmotorn och i fakturan från Collectors Choice men kan tyvärr inte få fram identiteten på den. Jag tvivla på att Cory lämnar ifrån sig det om man skulle kontakta honom, för jag kommer ihåg att han hade skurit bort partnr på bl.a. svänghjul och koppling...
Guson skrev:Jag är förvånad över att du behöver kapa så mycket i väggen, jag trodde motorn rymdes helt bakom väggen så man kunde köra med platt bakvägg. Kapade du ur väggen Jocke? Är det för att få plats med generatorn och dess rem du kapar? Sitter de isf annorlunda för att det är en kompressormotor?
På den här sidan http://members.aol.com/alanscar99/Alan2.htm så monterar de en kompressormotor och de verkar ha flyttat tillbaka den lite. Sitter din i standardfästena bak? Notera även att det i texten skrivs om vilken startmotor som passar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster