Träffar 2008

Träffar 2008

Inläggav Yngve Pettersson » 08 01 25, 23:41

Det börjar bli dags att planera för sommar-säsongen program efterlyses :?:
Yngve Pettersson
Kassör SDTK

Re: Träffar 2008

Inläggav Lars K » 08 01 26, 0:03

yngpet skrev:Det börjar bli dags att planera för sommar-säsongen program efterlyses :?:

Jag ser gärna en repris på körningen på F13. Det var himla kul tyckte jag, skulle vara roligt och se ifall det går att förbättra sina varvtider lite med!
De Tomaso Pantera L -73.
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav Yngve Pettersson » 08 01 26, 20:37

Jag har anmält intresse,, hörde nämligen att corv....e klubb öst planerar en aktivitet där återkommer om det skulle yppa sig ett tillfälle.
Å då har du skaffat lite nytt gummi eller har du kvar lite ??
Yngve :lol:
Yngve Pettersson
Kassör SDTK

Inläggav Anders H » 08 01 27, 19:57

Varför inte Anderstorp 6-8 Juni…

Formel 1-bilar på Anderstorp
Den anrika mossen på Anderstorp blir 6-7-8 juni - åter mötesplats för bilsportens kungaklass formel 1. Om än i lite äldre tappning...

Det handlar om The Ronnie Peterson Historic Grand Prix. Inte bara formel 1-bilar från perioden 1966-1978 kommer att tampas på den småländska banan.
Där kommer också sällsynta Le Mans-bilar, sportvagnar och GT-bilar samt touringbilar före och efter 1966 att tävla.

Vi har lyckats få till ett avtal med den brittiska Mastersserien i vilken Anderstorp nästa år kommer att ingå som en deltävling, säger Staffan Svenby, en gång Ronnie Petersons manager.

Vi kan celebrera det senaste F1 Grand Prix som körts i Sverige samt hedra minnet av Ronnie Peterson genom att lansera en helt ny tävling och det är fantastiskt.

Flera av de bilar som Ronnie Peterson en gång körde kommer till Anderstorp. Med största sannolikhet både JPS-Lotus 72 och 76, kanske även någon av de sista JPS-bilarna.

Därutöver kommer Marchbilar i olika upplagor och förhoppningsvis den sexhjuliga Tyrrell-racern som Ronnie körde.

Le Mans-bilarna kommer att bli en riktig rysare. Gränsen för dessa går vid årgång 1974 vilket innebär att legendariska bilar som Ford GT40, Lola 70GT, Ferrari, Porsche, Lotus, Chevron med flera kommer till Anderstorp.
Anders Hellberg
Pantera GR3 -75
www.scuderiadetomaso.se
Användarvisningsbild
Anders H

Inläggav Yngve Pettersson » 08 01 27, 20:04

Anders
Tror att det kommer som en aktivitet det verkar mycket intressant planerar för att åka dit
Hälsn. Yngve#2483
Yngve Pettersson
Kassör SDTK

Inläggav Lars K » 08 01 27, 20:04

Yngve Pettersson skrev:Jag har anmält intresse,, hörde nämligen att corv....e klubb öst planerar en aktivitet där återkommer om det skulle yppa sig ett tillfälle.
Å då har du skaffat lite nytt gummi eller har du kvar lite ??
Yngve :lol:

Det låter ju fantastiskt! Jag har färskt gummi liggandes ja...de nuvarande är så hårda att det inte går att slita ner dom. Nya däck, nytt bromssystem och lite fix borde väl kapa åtminstone lite på varvtiden. :?
De Tomaso Pantera L -73.
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav Jason » 08 01 29, 20:44

Anders H skrev:Varför inte Anderstorp 6-8 Juni…

Den ligger helt klart med i planeringen.
I nuläget ser det ut som om vi kan få en plats där inne men vi blir antagligen tvungna att betala oss in...
Återkommer så fort jag vet ngt mer.
---> Jocke Glaés <---
Användarvisningsbild
Jason

Återvänd till 2008 och tidigare