Tyst på forumet

Allt mellan himmel och jord...

Re: Kopplingsalternativ.

Inläggav Ingemar Nilsson » 08 10 13, 22:21

Ingo skrev:
Ingemar Nilsson skrev:Hej
Jag åker med Zoom koppling modell ZZZ-30003
Kolla på www.summitracing.com
Mvh
Ingemar

Hej!!
Den där kopplingen torde vara rätt häftig va?
Tre klo brukar ju vara för bilar med högre effekter när solfjädern inte pallar..
ser det står för mekansikt länkage,men hydrauliskt funkar väl också..

Jag tolkar denna som en typ orginal koppling och den funkar bra så jag vågar rekommendera den och prisbilden är väl ok. Jag kör hydraliskt, men det kan hända att du får använda något av de gamla bitarna. Jag har liksom en bit rör med öron på som går till urtrampningslagert, sitter på axeln från växellådan och om du har den så tag vara på den. Du ser hur det ser ut när du tar av den och gör det likadant. Jag klarade det med denna satsen
Mvh
Ingemar
Användarvisningsbild
Ingemar Nilsson

Re: Kopplingsalternativ.

Inläggav Ingo » 08 10 14, 19:48

Ingemar Nilsson skrev:
Ingo skrev:
Ingemar Nilsson skrev:Hej
Jag åker med Zoom koppling modell ZZZ-30003
Kolla på www.summitracing.com
Mvh
Ingemar

Hej!!
Den där kopplingen torde vara rätt häftig va?
Tre klo brukar ju vara för bilar med högre effekter när solfjädern inte pallar..
ser det står för mekansikt länkage,men hydrauliskt funkar väl också..

Jag tolkar denna som en typ orginal koppling och den funkar bra så jag vågar rekommendera den och prisbilden är väl ok. Jag kör hydraliskt, men det kan hända att du får använda något av de gamla bitarna. Jag har liksom en bit rör med öron på som går till urtrampningslagert, sitter på axeln från växellådan och om du har den så tag vara på den. Du ser hur det ser ut när du tar av den och gör det likadant. Jag klarade det med denna satsen
Mvh
Ingemar

Jo det stämmer nog din beskrivning.
vad jag undrar är om urtrampningslagret skiljer på något sätt till panteran,eller om det är ett standardlager för Fords produkter?
Användarvisningsbild
Ingo

Föregående

Återvänd till Allmänt