MSD brytarlöst

Allt som rör bilarna

MSD brytarlöst

Inläggav Leffe9188 » 08 08 06, 22:03

Har investerat i en MSD-Pro-Billet-Ready-to-Run-Ford-P/N-8350 - fördelare.Puh.....
Den utan behov av tändbox asså. Skulle vilja höra om nån har åsikter/kommentarer/erfarenheter ang denna. Har ej fått hem den än, suger bara på karamellen!! :mrgreen:
Leffe S
Användarvisningsbild
Leffe9188

HMM

Inläggav Ingo » 08 08 07, 20:39

Jag blev rekommenderad msd 8580 för att det tydligen finns rätt mycket prylar till den i landet.
Men att den eventuellt skulle funka ihop med insprutet också,fast det blir ju till att köpa boxar ändå,men inte så dyra dock.
Men din verkar vara kring hundra dollar dyrare,så vete sjutton vad som är bäst.
kom just på att jag har obytt drev på min fördelare,fast det är ju inte direkt någon brådska.. :roll:
sitter rätt på din?
Användarvisningsbild
Ingo

Re: HMM

Inläggav Leffe9188 » 08 08 07, 22:36

Ingo skrev:Jag blev rekommenderad msd 8580 för att det tydligen finns rätt mycket prylar till den i landet.
Men att den eventuellt skulle funka ihop med insprutet också,fast det blir ju till att köpa boxar ändå,men inte så dyra dock.
kom just på att jag har obytt drev på min fördelare,fast det är ju inte direkt någon brådska.. :roll:
sitter rätt på din?

Tjena Ingo ! Varför skulle det inte vara rätt drev , brukar det vara fel ?! Ville ha den här Ready-to-run typen bla för att slippa tändbox. Fördelaren kom med fedex i morse så jag inte hunnit montera än.
Köpte den på ebay i Texas för 199 usd (1250kr) NY. En firma här hemma begärde "hiskliga" 4890 !!!???????
Leffe S
Användarvisningsbild
Leffe9188

Re: HMM

Inläggav Ingo » 08 08 08, 13:14

Leffe9188 skrev:
Ingo skrev:Jag blev rekommenderad msd 8580 för att det tydligen finns rätt mycket prylar till den i landet.
sitter rätt på din?

Tjena Ingo ! Varför skulle det inte vara rätt drev , brukar det vara fel ?! Ville ha den här Ready-to-run typen bla för att slippa tändbox. Fördelaren kom med fedex i morse så jag inte hunnit montera än.
Köpte den på ebay i Texas för 199 usd (1250kr) NY. En firma här hemma begärde "hiskliga" 4890 !!!???????

Nja normalt är det väl gjutjärn och det funkar ju mot orginalkammar.
Jag ska ju dit med hydraulisk rulle,så då ska man i vissa fall ha ståldrev eller brons.
I mitt fall rekommenderar man brons.
Men bronsdrev påstås ju inte hålla mer än ca 2000 mil.. :D
Användarvisningsbild
Ingo

Återvänd till Teknik