Lars Andersson skrev:Jo verkar inte bättre. Min bil går knas, orent som bara den och kopplingen är på gång..muntert.
Leffe9188 skrev:Lars Andersson skrev:Jo verkar inte bättre. Min bil går knas, orent som bara den och kopplingen är på gång..muntert.
Hej Lasse ! Trodde du nyligen bytt både svänghjul och koppling ....eller?
Lars Andersson skrev:Leffe9188 skrev:Lars Andersson skrev:Jo verkar inte bättre. Min bil går knas, orent som bara den och kopplingen är på gång..muntert.
Naee, svänghjulet är iofs bytt. Men jag tror det är Stefan Jelvin du tänker på?
Leffe9188 skrev:Lars Andersson skrev:Leffe9188 skrev:Lars Andersson skrev:Jo verkar inte bättre. Min bil går knas, orent som bara den och kopplingen är på gång..muntert.
Nä, än kan jag hålla er isär men jag läste nånstans i nån gammal mejllista att du bytt svänghjul och trodde då att kopplingen skiftades av bara farten.
Lars Andersson skrev:Leffe9188 skrev:Lars Andersson skrev:Leffe9188 skrev:Lars Andersson skrev:Jo verkar inte bättre. Min bil går knas, orent som bara den och kopplingen är på gång..muntert.
Nä, än kan jag hålla er isär men jag läste nånstans i nån gammal mejllista att du bytt svänghjul och trodde då att kopplingen skiftades av bara farten.
Ja det stämmer. Men det var några år sedan. Då såg kopplingen ok ut. Kanske sliter alu-svänghjul lite mer på kopplingen genom att man får slira lite mer för att inte få pilsner när man ska iväg.
Har du bytt koppling?,och isåfall vad satte du dit?
Janne skrev:Hej alla! Har satt dit en centerforce dual friction, och den verkar kunna ta en hel del stryk. Har kört med den hela sommaren med en hel del hästar under luckan och den har funkat bra utan att vara för tungtrampad eller att den hugger, känns som en normal koppling att använda.
Vet inte vad det sitter för koppling på min gamla orginal motor men den fungerade också kanonfint. Kan kolla nästa gång jag knallar ut i garaget och se om det står något på den.
Har alu svänghjul och tycker inte det känns som man måste ha mer varv för att komma iväg.
Janne B
Ingemar Nilsson skrev:Hej
Jag åker med Zoom koppling modell ZZZ-30003
Kolla på www.summitracing.com
Mvh
Ingemar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster