VARNING FRAKTBOLAG

Allt mellan himmel och jord...

VARNING FRAKTBOLAG

Inläggav jens » 08 07 11, 15:29

GT-Shipping i Helsingborg är det sämsta företag jag någonsin har haft med att göra! Strul med leveranstider,strul med papper,strul med pengar(endast då man själv ska ha tillbaka),strul med ta mig fan allt.Vill på detta sätt försöka hindra någon annan att råka illa ut!

///Jens
Användarvisningsbild
jens

Inläggav Lars K » 08 07 11, 18:46

Okej, kan du redogöra på vilket sätt du har haft struligt?
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav jens » 08 07 11, 19:16

Bl a: Köpte bilen den 31 oktober 2007, blev lovad den (av fraktbolaget; enmansföretag) till jul. Bilen kom till Sverige den 6 februari 2008.... Det tog honom sedan 3 månader att fixa ursprungskontrollen. Vidare hade han ingen koll på att det krävdes bullerintyg, vilket resulterade i en ombesiktning :(
Han skötte även transaktionen med bilfirman i USA. Jag betalade honom i förskott mer pengar än vad bilen kostade (varierande dollarkurs), och nu när jag ska ha tillbaka mellanskillnaden är han som ett frågetecken och gör allt för att förhala det. Känner även till fler som råkat ut för hans slarv. :evil:
När man anlitar folk för att sköta saker man inte själv har ngn kunskap om förväntar man sig att de ska göra sitt jobb till kundens belåtenhet. Man betalar trots allt dyra pengar för tjänsten!
Enda fördelen var att bilen kom hem hel................. :?
Jens
Användarvisningsbild
jens

Tja

Inläggav Ingo » 08 07 11, 21:46

vad jag hört rent allmänt är att det går onormalt få containerfartyg mellan usa och Sverige så transporterna rent allmänt tar visst hiskeligt lång tid oavsett firma.
och genom det har man ju kunnat höja priserna rejält
Så rent allmänt har det blivit sämre och dyrare.
Sedan ursprungskontrollen har ju tydligen tagit extremt lång tid,vilket är lite patetiskt med tanke på att tullen i USA är extremt noga med att kolla så att bilar inte är stulna(vilket sällan är fallet inom eu,eller från länder angränsande till eu)

Men tyvärr lovar ju de flesta betydligt mer än dom kan hålla...
Men påminner lite om en importfirma i Stockholm som varit följetong på olika forum... :D
Användarvisningsbild
Ingo

Återvänd till Allmänt