Sökning av information och stolar

Allt mellan himmel och jord...

Sökning av information och stolar

Inläggav 2björn » 08 05 20, 19:47

Hej! Jag är nybliven ägare till en Pantera och jag saknar bl.a.grunddokumentation på bilen.
Vet någon om jag med hjälp av chassien-, motor- och bodyservicenummer kan få fram mer fakta.
Det jag framför allt vill få fram är motorbeteckning, är det en 351C? Stämmer årsmodellen? etc.
Vart kan jag vända mig, finns något register?

Jag söker också några original eller originalliknande stolar, idag sitter det några djup skålade historier som göra att jag, (trots någorlunda vighet) inte kan ta mig ur bilen på ett anständigt sätt.

Hälsningar Torbjörn
Användarvisningsbild
2björn

Inläggav Lars K » 08 05 20, 19:53

Lägg ut en bild på stolarna! Är lite nyfiken på hur dom ser ut!
Välkommen hit! :wink:
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav 2björn » 08 05 20, 20:45

Tack!! :D
Kameran är på resande fot, med frun till Prag, så det dröjer ett tag innan jag kan få fram en bild!

Mina nuvarande stolarna är enkla, billiga skålade tygsäten "MEXICO GT". Jag är lite osäker på hur originalsätena ser ut, kanske det finns olika modeller, jag har sett några bilder där jag förmodar det är originalsäten och de har inte varit skålade, jag tror min kropp gillar det bättre! Tips mottages med glädje. :lol:
Användarvisningsbild
2björn

Nja

Inläggav Ingo » 08 05 21, 20:42

2björn skrev:Tack!! :D
Kameran är på resande fot, med frun till Prag, så det dröjer ett tag innan jag kan få fram en bild!

Mina nuvarande stolarna är enkla, billiga skålade tygsäten "MEXICO GT". Jag är lite osäker på hur originalsätena ser ut, kanske det finns olika modeller, jag har sett några bilder där jag förmodar det är originalsäten och de har inte varit skålade, jag tror min kropp gillar det bättre! Tips mottages med glädje. :lol:

Med mitt objekt följer orginalstolar,och dom ska inte jag montera i varje fall :D
Påminner om volvo amazonstolar fast med skålning o nacksstöd.
Mina har vinylklädsel,men finns ju skinn också..
Har en bild på mina stolar på hemsidan..
http://web.telia.com/~u91010304/
gå in på leksaker sedan De tomaso pantera..
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav 2björn » 08 05 21, 21:27

Fin hemsida och härliga Toys!! Stolarna är intressanta, jag kontaktar dig på din mail! Tack! :) /T
Användarvisningsbild
2björn

Återvänd till Allmänt