Köpa Pantera?

Allt mellan himmel och jord...

Köpa Pantera?

Inläggav johant » 08 05 06, 17:11

Hej!
Jag funderar på att köpa en Pantera :D

Utbudet är minst sagt svagt och jag tycker det är lite svårt att få en uppfatning om vad bilarna ska kosta.
Vad tycker ni är ett realistiskt pris för en fin Pantera års 71-74?

Är det några speciella årsmodeller som är mer eftertraktade än andra, viktiga förändringar m.m?

Är det några skillnader på USA-sålda bilar?

Finns det några typiska Pantera fel jag bör känna till?

Mvh
Johan
Användarvisningsbild
johant

Re: Köpa Pantera?

Inläggav Yngve Pettersson » 08 05 06, 21:54

johant skrev:Hej!
Jag funderar på att köpa en Pantera :D
>> Kul.. Ha inte för brottom, läs på, samla fakta, kom på någon träff-aktivitet och prata Pantera (det gör vi gärna)
Utbudet är minst sagt svagt och jag tycker det är lite svårt att få en uppfatning om vad bilarna ska kosta.
>> Det finns nog bilar till salu tag hjälp av klubben med kontroll av köpobjekt.
Vad tycker ni är ett realistiskt pris för en fin Pantera års 71-74?
>>Svaret på den frågan är beroende på många olika saker
Är det några speciella årsmodeller som är mer eftertraktade än andra, viktiga förändringar m.m?
Är det några skillnader på USA-sålda bilar?
>>Det mesta finns att läsa på www
Finns det några typiska Pantera fel jag bör känna till?
>> Rost, de flesta bilar är i och för sig fixade vid det här laget men rostbilar finns.

Mvh
Johan
Hälsn. Yngve#2483
Yngve Pettersson
Kassör SDTK

Inläggav johant » 08 05 07, 12:54

Tack för svaret!
Jag är jätte tacksam för tips på bilar som kan vara till salu.

Mvh
Johan
Användarvisningsbild
johant

Inläggav Janne » 08 05 07, 13:05

Hej Johan!
Det är en gul till salu på blocket som du kan tiitta på, han som säljer är medlem i klubben.
Janne B #6134
Användarvisningsbild
Janne

Inläggav Lars K » 08 05 07, 19:08

Janne skrev:Hej Johan!
Det är en gul till salu på blocket som du kan tiitta på, han som säljer är medlem i klubben.

Denna!

http://www.blocket.se/vi/16203875.htm?ca=14_s
Bild
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav johant » 08 05 07, 21:05

Hej!
Den gula bilen bilen på blocket har jag sett, jag har även pratat med säljaren och fått fler bilder mailade till mig :D

Det skulle vara mycket intressant att hitta ytterligare någon bil som är till salu, eftersom jag är rätt "färsk" på Panteror (egentligen har jag ingen aning om någonting :roll: ) känner jag att jag har lite dålig koll på hur priserna samt skick på bilarna brukar vara.

Ni har säkert koll på de bilar som funnits utannonserade de senaste åren, det skulle vara jätte intressant om någon kunde berätta lite om hur prisbilden på de bilar har sett ut.

Om någon känner till någon mer bil som kan tänkas vara till salu får ni jätte gärna tipsa mig.

Mvh
Johan
Användarvisningsbild
johant

Inläggav Guson » 08 05 08, 11:01

Det finns några fler bilar i sektionen Köp & sälj på http://www.detomaso.nu. Oftast finns det också bilar på http://www.mobile.de. Den du frågat på är lägre prissatt än de bilar som var utannonserade förra sommaren. Jag vet dock inte om de bilarna blev sålda till de priserna.
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Inläggav Jason » 08 05 08, 16:24

Bland det bästa du kan göra är att som Yngve sa: kom på någon klubbträff och titta och prata med oss. Det går att snacka och utveckla saker och ting på ett annat sätt. Många har haft sina bilar i många år och har haft isär (och ihop) dem både två och tre gånger, så det finns mycket information och kunskap att hämta där.
Och prata om våra bilar det gör vi gärna. Både länge och väl. Fråga min fru... ;-)
Jag vet inte var i landet du bor men 7-8 juni på Anderstorp är det ett bra gäng med bilar på plats.
Rosersberg 30/8 brukar det också vara ett antal bilar.
Annars går det att få hjälp av oss att få ett namn på en medlem som bor i närheten av var du bor. Det är bara att maila eller ringa någon i styrelsen så fixar vi det.
---> Jocke Glaés <---
Användarvisningsbild
Jason

Inläggav johant » 08 05 08, 23:05

Till och börja med, jätte tack för att ni tar er tid och hjälper en nybörjare!

Om det finns någon panteraägare i närheten av stockholm eller uppsala som skulle kunna tänka sig att visa sin bil för mig är jag mer än tacksam, jag har aldrig fått chansen att titta på en pantera på närmare håll.

Jag ringde förresten vägverket idag och frågade hur många Panteror som finns registrerade i Sverige, totalt 142st varav 67 är avställda.

/Johan
Letar pantera!
Användarvisningsbild
johant

Inläggav Lars K » 08 05 10, 18:19

Har du kikat på dom som finns på mobile.de?
Jag såg i alla fall en bil för under 300. Skicket däremot låter jag vara osagt.

Importera från Staterna då? Dollarn är ju låg.

Mvh
/Lasse
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav Guson » 08 05 10, 20:40

Båda de billiga bilarna på mobile finns i USA ser det ut som. Den gula säljs med frakt till Rotterdam men utan betalda avgifter. Dessutom går den tydligen på naturgas! :shock:
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Inläggav Janne » 08 05 10, 22:35

Naturgas: Betyder det att man måste äta stora mängder med ärtsoppa och bönor för att driva bilen :D
Janne B #6134
Användarvisningsbild
Janne

Inläggav Janne » 08 05 10, 22:41

johant skrev:Till och börja med, jätte tack för att ni tar er tid och hjälper en nybörjare!

Om det finns någon panteraägare i närheten av stockholm eller uppsala som skulle kunna tänka sig att visa sin bil för mig är jag mer än tacksam, jag har aldrig fått chansen att titta på en pantera på närmare håll.

Jag ringde förresten vägverket idag och frågade hur många Panteror som finns registrerade i Sverige, totalt 142st varav 67 är avställda.

/Johan

Du får gärna komma och kolla in min bil om du vill jag bor i Rosersberg, mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den är lite sönderplockad men om du är intresserad av att tittra så kontakta mig.
Janne B #6134
Användarvisningsbild
Janne

Inläggav johant » 08 05 12, 17:16

Bilarna på mobile.de har jag sett, dom 2 billigaste finns som sagt i USA.
Det fanns en 71:a pushbutton i Österrike som verkade riktigt vettig för 34500 euro, men den han tyvärr bli såld.

Janne:
Tack för erbjudandet, det skulle vara jätte intressant att kika på din bil. Jag åker ofta mellan Stockholm-Uppsala, jag skickar ett privat meddelande när nästa gång närmar sig.

Det är ingen som vet om någon klubbmedlem har funderingar på att sälja sin bil?

/Johan
Letar pantera!
Användarvisningsbild
johant

Inläggav Guson » 08 05 14, 8:57

johant skrev:Bilarna på mobile.de har jag sett, dom 2 billigaste finns som sagt i USA.
Det fanns en 71:a pushbutton i Österrike som verkade riktigt vettig för 34500 euro, men den han tyvärr bli såld.

Jaså, jag hörde att säljaren ångrade sig och inte skulle sälja bilen. Han kan ha ändrat sig igen förstås.

johant skrev:Det är ingen som vet om någon klubbmedlem har funderingar på att sälja sin bil?

Det finns två medlemsbilar till salu på klubbens hemsida.
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Nästa

Återvänd till Allmänt