golvmattor

Allt som rör bilarna

golvmattor

Inläggav Ingo » 17 04 13, 20:11

Jag kopierade ju golvmattorna som följde med bilen,kantsydde så dom är i princip identiska med original.
nu när jag lägger in mattorna fram är dom för smala.
Har sett att USAbilarna hade en extra remsa till frammattorna,men någon sådan har jag inte sett till?
Tänkte först att jag dragit upp delarna som ska sitta över hjulhusen för mycket ,men det är inte där problemet är utan längre bak mellan sparklåda och främre matta. Torde väl vara så att det funnits remsor som är borta nu? ,och att min bil var tänkt till USA marknaden från början?
Hur är andra tidiga bilar här i Sverige?
Användarvisningsbild
Ingo

Re: golvmattor

Inläggav Guson » 17 04 13, 23:05

Kan tyvärr inte hjälpa dig då mina mattor är sydda av förra ägaren. Vad är det för extra remsa du nämner, har du någon bild?
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Inläggav Ingo » 17 04 14, 16:07

Bild

Bild
Europeiska hade ingen extramatta dock stämmer alla övriga mattbitar. USA har ju inlägg men även eljest längst fram på grund av krockförstärkningarna.
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav Guson » 17 04 18, 22:52

Mina liknar mest den övre bilden, minus den i mitten fram och minus den lilla bak vid handbromsen.
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Inläggav Ingo » 17 04 21, 20:56

Har gjort inlägg och det funkar,men har inte bestämt om jag ska behålla dom eller göra nya frammattor. har du inte mattstumpen kring handbromsen? :lol: den verkar ju alla ha.var lite fundersam hur den skulle monteras dock,då orginalmåttet inte är hel optimalt..
Bild
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav Anders H » 17 04 21, 21:28

Ingo skrev:Har gjort inlägg och det funkar,men har inte bestämt om jag ska behålla dom eller göra nya frammattor. har du inte mattstumpen kring handbromsen? :lol: den verkar ju alla ha.var lite fundersam hur den skulle monteras dock,då orginalmåttet inte är hel optimalt..
Bild

Var exakt sitter mattstumpen kring handbromsen?
skicka gärna bilder till mig
Anders Hellberg
Pantera GR3 -75
www.scuderiadetomaso.se
Användarvisningsbild
Anders H

Inläggav Ingo » 17 04 22, 19:59

den sitter runt handbromsfundamentet ,orginal sitter även en galon-plastbit sydd i ,mattstumpen som jag misstänker ska sitta under gummimanschetten till handbromsen..
Bild
Användarvisningsbild
Ingo

Återvänd till Teknik