Dörrlister

Allt som rör bilarna

Dörrlister

Inläggav piney » 17 01 13, 23:02

Vilken typ av dörrlist sitter i original? Denna typ Bild antar jag... Bortse från de exakta måtten.

Jag har den typen men mina dörrar är relativt tunga att stänga och går i stängt läge något utanför karosslinjen. Plockar jag bort listen stänger dörren fint. Någon som testat följande typ?
Bild

Kan den ev förbättra läget?
Mvh Martin
Användarvisningsbild
piney

Re: Dörrlister

Inläggav Ingo » 17 01 14, 10:33

Den nedre är ju för att täta uppåt. antar att funkar dåligt mot dörren,men går ju alltid att prova. De här runda listerna har nog kommit lite senare för att täta bättre och ljudisolera mer.orginal påminner om den runda men är lite mer kantig.finns ju även lister med typ en vinge bara av olika typ,så nog finns det alternativ men lär bli dyrare och lite svårare att finna lämpliga dimensioner.. örebro agentur har ju en del..
http://agenturaffaren.nya-ebutik.se/gum ... med-ttning
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav piney » 17 01 15, 0:39

Jo precis, jag börjar undra hur mycket som behövs i form av den "mjuka" delen. Synd att de är så dyra per meter, experimenterande känns inte helt ekonomiskt försvarbart... Å andra sidan kostar det väl mindre än en fulltank på macken... :shock:
Användarvisningsbild
piney

Inläggav Ingo » 17 01 15, 10:23

Kollade lite igår ,och de som tätar runt frontluckan ser ut ungefär som moderna men ringen är något mindre,ska fota av någon dörrlist också.
Men givietvis ska man ha de stora ringarna även om det går tungt,för man vill ju att det ska vara tyst i kupen.. :lol:
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav piney » 17 01 15, 11:29

Hehe, jo precis :) Kanske får använda dörrarna som friskluftintag, ha!
Användarvisningsbild
piney

Inläggav Ingo » 17 01 15, 14:58

blev inga bra kort men något ser man väl.
Bild
en orginallist ser ut som rundlisten fast den är platt upptill?
Bild
den här är det typ en flärp på,antar att det är något sådant här du söker,väldigt kort,vet inte alls var den suttit..
Bild
här är skillnaden mellan orginal rundlist och en ny..
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav extrafast » 17 01 17, 15:50

Hej

Köp bara inte Biltemas, jag snålade och köpte deras, men de var för tjocka, så det gick inte att stänga dörren. Fick laga min gamla list så länge.

Mvh Ulf
Användarvisningsbild
extrafast

Inläggav Ingo » 17 01 18, 15:29

Kollade på Laitis här i skellefteå ,och dom sålde några typer också ,den runda verkar identisk med biltemas .lika stor ring.verkar vara så tämligen genomgående tyvärr.
Dom hade en annan också med typ en flärp och den kanske skulle fungera.eljest får man justera ut dörrarna lite..
Användarvisningsbild
Ingo

Återvänd till Teknik