K: Cigaretttändaruttag

Allt från bilar till delar. Köpa, byta och sälja.

K: Cigaretttändaruttag

Inläggav Lars K » 16 03 25, 18:29

Hej, någon av er som har cigarettändaruttag till Panteran? Falcos verkar fabrikatet vara.

Mvh Lasse
De Tomaso Pantera L -73.
Användarvisningsbild
Lars K

Re: K: Cigaretttändaruttag

Inläggav Guson » 16 03 26, 18:10

Har inget över själv men undrar om du behöver allt eller om du har ett som är trasigt. Hade själv dåliga bottendelar i mina uttag i en annan bil, köpte nya universal på Swedol och plockade över det som behövde bytas från de nya till de gamla. De nya hade inte passat riktigt i urtaget i panelen i bilen.
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Inläggav Lars K » 16 03 27, 9:20

Jag har en som kanske skulle kunna gå att fixa. Men själva orangea plastringen runt är trasig och lite rost finns. Bara måtten stämmer skapligt borde det väl gå att sätta dit en liknande.
De Tomaso Pantera L -73.
Användarvisningsbild
Lars K

Inläggav Guson » 16 03 27, 20:56

Det är väl inte så vanligt med belysta uttag som i Panteran men du kanske kan reparera originalet med delar från en universal eller modifiera en universal så lamphållaren passar. Plastringen har jag inget bra tips på tyvärr. Min plastring är lite risig den med men den håller ihop. Såg du förresten att Yngve har blinkersglas till salu? Minns att du hade något meck men du kanske redan har bytt.

Hittade denna efter lite googling: http://www.autozone.com/lighters/universal-cigarette-lighter/victor-complete-cigarette-lighter-illuminated-well/3286/
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Återvänd till Köp och Sälj