Bilen är såld. De Tomaso deauville 1972 till salu

Allt från bilar till delar. Köpa, byta och sälja.

Bilen är såld. De Tomaso deauville 1972 till salu

Inläggav DKK » 14 12 17, 23:25

Hej,
Jag har en De Tomaso Deauville 1972 som jag vill sälja, den finns i Stockholmsområdet. Jag köpte bilen 1985 om jag minns rätt. Det var egentligen inte mycket som behövde göras på bilen, den behövde en lack och lite rostlagning. Bilen hade gått ca 7000 mil så motor och låda var det egentligen inget fel på. Jag beslutade att jag ville ha den i mint condition så bilen plockades ner 1986.

Motor, växellåda och interiör är renoverat och har blivit förvarat på bästa sätt. För att göra en lång historia kort så har själva karossen varit försvunnen sedan slutet av 80-talet. Jag gjorde ett sista försök att spåra bilen när jag var i Sverige 2013 och återfann den med en stor portion tur. Den har stått ute mycket och det är en del att göra på den men jag rådfrågade en yrkesman och han sa att det går att fixa den. Flera andra har sagt detsamma men jag tror inte det är något för nybörjaren att bita i. De flesta delar finns till den. Det som jag vet fattas på rak arm av stora delar är fram- och bakruta, stötfångare och smådelar som en fönsterhiss, lampor och hastighetsmätaren.
Jag påbörjade renoveringsarbetet 1986 när jag bodde i Sverige, sedan flyttade jag permanent och lämnade över ansvaret för renoveringen till en annan person. Därifrån gick allt tokigt, bilen flyttades utan min vetskap och gick inteatt hitta igen så jag gav till sist upp eftersom jag inte bodde i Sverige.

Nu vill jag gärna sälja den till någon entusiast som kan ta hand om den och renovera den. Jag själv kommer troligen aldrig att flytta tillbaka till Sverige och jag tänker inte försöka få någon annan att fortsätta renoveringen för min räkning igen. Jag har tagit många bilder på allt som finns till bilen och karosseriet som kan mailas vid intresse. Ni måste själva se bilen och bedöma om den är av intresse.

Jag laddar upp några bilder så ni kan se lite grann vad det handlar om.

Pris? Vet inte, tänkte att det kunde diskuteras fram.

Hör av er med namn och telefonnummer för fler bilder och uppgifter om bilen till detomasodeauville@hotmail.com

Mvh

Anders

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
DKK

Re: De Tomaso deauville 1972 till salu

Inläggav DKK » 15 08 15, 20:09

Hej,
Nu ar bilen sålt och fått ett nytt hem hos en entusiast i Danmark.

Tack for intresset.
Användarvisningsbild
DKK

Återvänd till Köp och Sälj