Tisdags kvällsträff

Inläggav timsteren » 09 07 19, 12:37

Hej Lennart!
Du har sikkert ret. Bilen har ikke lyst til at køre tilbage til bil hadende Danmark.
Jeg kiggede lidt mere på problemet og har læste på forskellige De Tomaso fora, at når bilen dør på den måde som det gjort for mig er det meget typisk pinden der holder tandhjulet på strømfordelen der er knækket. Jeg drejede motoren rundt med starten og syntede ikke at rotor i strømfordelen drejede som det skal. Jeg kunne også bevære rotoren med fingrerne... Så imorges tog jeg strømfordeleren ud, og kan se at pinden er knækket, så tandhjulet sidder ikke fast på akslen på strømmefordeleren. Så nu skal jeg få fat i et nyt pind og problemet er forhåbentligt løst!
Hilsner, Tim.
Användarvisningsbild
timsteren

tisdagsträff

Inläggav Lennart » 09 07 19, 22:01

Hej Tim!Problemet du råkat ut för har jag hört talas om utav andra i klubben,hände en bil på väg till Italien.Tydligen är det någon skillnad på drevet beroende på om kamaxlen är en stålaxel eller gjuten.Det är något jag själv också ska ta och kontrollera.Mvh Lennart
Användarvisningsbild
Lennart

Re: Tisdags kvällsträff

Inläggav timsteren » 09 07 27, 22:02

Hej Lennart,
bilen kører igen :-) Jeg bankede en ny pin ind i tandhjulet på strømmefordeler akslen, indstillet timing som jeg nogenlunde troede at det skal være, og bilen startede med første dreje af nøglen! Nu skal jeg lege lidt mere med timing for at få den til at spille helt perfekt :-)
Vi ses til Copenhagen Classic Grand Prix på lørdag!
Hilsner, Tim.
Användarvisningsbild
timsteren

Föregående

Återvänd till 2009