Nån som har mätvärden på det...var precis å besikta bilen me mitt egenhändigt snickrade system och det var ett evigt gnäll på bes. gubben. Han slet fram dB mätaren. vid 2000 rpm så hade vi 106dB och den toppa nog runt 110 när man rappa på lite.
Enligt regelboken var det max tillåtet med 103dB på bilar efter 1968...sicken tur att man legat å kapat å svetsat i 2 dar nu då
Med all respekt för att dom ska göra sitt jobb och hålla sönderrostade trafikfarliga bilar från våra vägar men 6 dB över bullernivån på en legendarisk supersportbil från 70:talets början som rullar max 100 mil per år och är i mitt tycke rent ut sagt skrattretande.
Lyckligtvis så noterades inte buller "problemet" på protokollet men listan slutade me 3 punkter.
Glapp i en av balljointsen fram, han gillade inte min oslutna vevhus ventilation och han ville att bromsljusen skulle tändas lite lite tidigare.