konstläder & matta

Allt som rör bilarna

konstläder & matta

Inläggav Anders H » 10 07 30, 23:16

Jag ska klä om bakväggen då konstlädret är trasigt på flera ställen. Är det någon som vet var man hittar svart konstläder som är så likt original som möjligt?
Gärna med art. nr. så jag slipper skicka en provbit…

Behöver också lite vit med svarta prickar tak ”konstläder” för samma typ som takets ska sitta runt burens rör?
Eller kanske någon har bytt ut sitt och det finns lite bitar som är fina och som räcker till rören…

Har ni några förslag på golv mattor som är bra och gärna så likt org. som möjligt?
Ska mattorna vara svarta?
ska det vara svarta konstläder kant runt om alla mattor?

Mvh Anders
Anders Hellberg
Pantera GR3 -75
www.scuderiadetomaso.se
Användarvisningsbild
Anders H

Re: konstläder & matta

Inläggav Ingo » 10 07 31, 21:02

Angående konstläder vetesjutton,lättast är nog att gåt till en sadelmakare och jämföra..
Har en bit som såg rätt lik ut men den köpte jag 1980.. :roll:
Mattorna är svarta och kantsydda med konstläderkant runtallihop..
Vet att jag köpte en matta till dotterns mustang här i stan som visst var avsedd till husvagnar typ,svart med ganska likt utseende,och en dylik borde man kunna skära ut och få kantsydd..
Ser att det sitter metallbleck baktill på slitagemattorna,antagligen för att dom ska sitta fast och inte glida..
på förarsidans är det en stor plastbit för fötterna invulkad..
men mina slitagemattor är faktiskt rätt så fina,de övriga däremot är tämligen slut..
Ska du ingen stoppning ha på störtbågen,förutom det på innertaksmaterialet?,fast det är väl några millimeter ändå..
Jag ska försöka få tag på svart innertakstyg,men finns kanske inte med stoppning?
minns i en raggarbil så limmade jag skumgummi mot taket och vinyl utanpåblev riktigt bra eftersom att det fanns synliga täcklister,i panteran blir det värre..
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav Anders H » 10 08 01, 11:05

jag ska sätta dit nått mjukt stoppning skumgummi eller linkande + innertaksmaterialet
Anders Hellberg
Pantera GR3 -75
www.scuderiadetomaso.se
Användarvisningsbild
Anders H

Inläggav Mange » 10 08 03, 13:34

Hej. Örebro agenturer har material till innertaket som är som originalet.

MVH magnus
Användarvisningsbild
Mange

Återvänd till Teknik