hastighetsmätarvire

Allt som rör bilarna

hastighetsmätarvire

Inläggav Ingo » 16 09 23, 18:30

Håller på att montera instrumentbrädan så då kom ju turen till hastighetsmätarvajern.
Är en vajer från Hall,den är extremt tight uppe vid hastighetemästaren ,svår att få in den så långt att muttern tar gänga.
är hastighetsmätarna lite olika så att det rent är praktiskt omöjligt att få den riktigt på plats i vissa bilar. verkar ju funka nu också,så inte säkert att det är absolut nödvändigt att låsa med muttern? ,men vill inte försöka få den på plats med våld..
Användarvisningsbild
Ingo

Re: hastighetsmätarvire

Inläggav timsteren » 16 09 23, 18:54

Hej Ingo,
jeg har præcis samme problem med min cable til hastighetsmåler fra Hall. Kan ikke rigtigt skrue møtrikket på, så den sidder løst og fungere O.K. inditl videre... Jeg funderer på om den gummi skiver som sidder i møtrikken er for tyk - men hvis man ikke har det med, så tror jeg at når man skruver møtrikket på at det ligger for meget presse på kabel enden og kablet ikke drejer rundt.
Hilsner, Tim.
Användarvisningsbild
timsteren

Inläggav Ingo » 16 09 23, 22:44

Jag trodde oringen var till att bromsa upp muttern så den inte ska glida ner efter viren? ,men så långt kommer jag inte,har flera mm till gängan tar.
Användarvisningsbild
Ingo

Inläggav Guson » 16 09 24, 18:30

Plocka ut mätaren ur panelen och testa med den i knät tills du är nöjd. Lossa vajern vid lådan och se om det ändrar något. På en annan bil jag har fick jag korta innervajern för att inte allt skulle nypa ihop när jag drog åt muttern. Hall är inte kända för god passform. Jag har dock ingen egen erfarenhet av just deras vajer.
Tomas Gunnarsson
Guson
Ordförande SDTK

Återvänd till Teknik