Stolar?

Allt som rör bilarna

Stolar?

Inläggav Lassebros » 14 03 27, 10:30

Är det någon därute som vet några stolar som kan passa i en Pantera?
Jag håller på med att renovera motorn och när jag skruvade loss allt så åkte dom gamla icke orginal stolarna också i sopsäcken.

Lasse
Användarvisningsbild
Lassebros

Re: Stolar?

Inläggav Yngve Pettersson » 14 03 27, 12:09

Hej
kika på mitt tidigare inlägg så får du lite guidelines på vad som passar.
Återkom med ev. frågor jag sparade en massa vikt när jag monterade ur mina gamla Recarostolal.

retro-stolar-t73.html
Bild
Hälsn. Yngve#2483
Yngve Pettersson
Kassör SDTK

Inläggav Lassebros » 14 03 27, 13:30

Hej,

Ok, ser ju fint ut. Några frågor:
Har du skenorna monterade så du kan skjuta fram stolarna när du vill mecka med motorn?
Jag mätte på min passagerasida och det är bara typ 45cm brett mellan parkeringsbromsen och sidan. Hur fungerar det med dina stolar? Vad jag kan se så är dom 50cm breda.

Lasse
Användarvisningsbild
Lassebros

Inläggav Yngve Pettersson » 14 03 27, 15:25

Jag använde aluminium typ "plattjärn" 50-60mm brett för att kunna sidoförflytta fästelementen för de nya stolarna och det möjligör att man kan använda ordinarie mekanism och kunna skjuta fram stolarna och ta bort bakväggen.
Dessutom får man en låg position av stolarna, jag (1,9m) sitter i princip på golvet
Jag har dessutom "typ" vingmutter på undersida golvet för snabb demontering av stolar med mekanism.
Sen har jag numera ingen hump som förhindrar passagerastolen att kunna skjutas helt bak, vilket är mycket uppskattat av "större" passagerare.
http://www.bauhaus.se/alu-skena-elox.html
På bilden kan man skymta al listen
Manage Attachments
Hälsn. Yngve#2483
Yngve Pettersson
Kassör SDTK

Inläggav Norman » 14 11 04, 18:29

Jeg kjører med Sparco Evo 2 i min, fungerer helt fint. Jeg har montert stolene rett i gulvet uten understell, men det går fint med understell også. Jeg modifiserte først original understellet, men syntes stolen kom litt høyt så derfor kjører jeg uten.
Användarvisningsbild
Norman

Återvänd till Teknik